onsdag 9 februari 2011

Min variant på Oopsis

Det här är mitt grundrerecept. Som är betydligt lättar att smöra.

150 grader ca 30 min

Ingredienser:
3 ägg
90 g philadelphiaost
2 msk fiber husk
1 msk bakpulver
nypa salt

Gör så här:

Separera äggvitan och gulan. Vispa vitan hårt med en nypa salt.
Blanda gulan med philadelphiaosten. Vänd försiktigt ner och blanda med vitan, fibehusk och bakpulver.
Klicka ut 4-6 st plättar på bakplåtspapper. In i ugnen ca 30 min på 150 g. Låt svalna. Går bra att frysa.

Receptet är ett grundrecept som med fördel kan smaksättas efter önskan. brödkryddor, ost mm. Går bra att rosta och frysa.

3 kommentarer:

cilla_87 sa...

Detta ska ja testa någon dag, tack:D

Annie sa...

försöker fråga överallt men får inget svar ! hur förvaras dem ? I kyl eller skafferi ? Tyckte dem var goda faktiskt ! Älskar din blogg den ger mig inspiration ! Kram Annie

Beatrice sa...

Hej Annie! Kul att du tycker om bloggen =) Altid lika kul när man kan insperera andra. Jag brukar förvara dom i skaferiet eller i frysen.