onsdag 3 oktober 2012

Vanilj gröt




Jag var väldigt skeptisk. Jag är i himelriket jag har alltid gillat gröt. Och nu efter drygt 2 år så har jag hittat en bra variant. Denna smakar ungefär som managryns gröt.

2 ägg
30-50g smör
0,5dl grädde
0,5dl vatten
1msk knappt kokosnötmjöl (inte kokosflingor)
1krm Vanilj

Till servering
bär och grädde (mjölk) smör

Vispa ägg grädde vatten väl. Vispa ner kokosmjöl och Vanilj vispa ordentligt. Smält smör i en panna stek på låg värme. Rör hela tiden. Den ska inte storm koka! Servera med bär grädde och en klik smör.



1 kommentar:

Emelie sa...

Hej
Jag har precis startat en tävling på min blogg som du kanske kan vara intresserad av :)

Du hittar tävlingen här: http://www.livutansocker.se/2012/10/tavling-hostmys.html

Hoppas att du finner den intressant och vill delta :)

Kram/Emelie