tisdag 21 januari 2014

Fröknäke

Jag gör altid flera plåtar när jag ändå är igång!

1dl solroskärnor
1,5 sesamfrön
1dl hela lönfrön
2 msk profiber
1msk fiberhusk
2,5dl kokande vatten
0,5dl kokosolja utan smak
1 tsk salt

Sätt ugnen på 150 grader.
Lägg alt utan vattnet i en bunke. Kokka upp vattnet och rör ner till en deg. Bred genast ut jämt på en plåt med bakplåts papper. Vill man ha sallta keks så salttar man lite till. Lägg ett backplåtspapper över degen. In i ugnenn i 60 min.

Markera  långa brödbitar med en degskrapa eller kniv. In i ugnen i gen i 60 minuter.

Bryt bitarna och vänd dom in i ugen 60 min till. Jag vet inte hur länge om håller eftersom dom brukar ha en ryckande åtgång =P

2 kommentarer:

Linda sa...

Vad duktig du är!!!

Margon sa...

Mig också Beatrice, saknar nåt knaprigt nu när jag tagit mig i nackskinnet igen snälla...