måndag 14 mars 2016

Stress...

Har ni hört talas om att det är omöjligt att gå ner om man är stressad? Dom flesta har hört talas om det. du äter. Men tror inte på det riktigt.

Men om jag säger så här. Om du är jagad av en tiger vad tror du att kroppen prioerterar springa eller gå ner i vikt?

För är förhållandet så. Så spelar det nästan ingen roll hur nyttigt du äter du komer knapt att gå ner i alla fall.

Eftersom jag har det väldigt stressigt så har jag extremt svårt att gå ner nu. Men jag äter bra försöker att inte stressa för mycket. Något som är lättare sagt än gjort. Men surt är det i alla fall oaset vad anledningen är.

Men jag forsätter kämpa, men har insett att spiralen jag har gör inte det lättare. Så ska prata med min barmorska om andra alternativ. Så får vi se vad som händer.

Inga kommentarer: